lifebycoco.blogg.se

dag 4

Kategori: ALLMÄNT

Hejhej! Även idag drog jag iväg till gymmet efter frukosten. Mage och rygg köttade jag. Sprang på löpbandet som uppvärmning, tänkte dock bara springa i ca fem minuter så jag hann bli lite varm i kroppen. När den femte minuten närmade sig såg jag att jag var väldigt nära 1km, så jag sprang i en minut till tills jag nådde 1km. Ska snart springa igen med målet att springa en km så snabbt som möjligt, ännu snabbare än 5min. Jag har även mätt mig (sist jag mätte mig var i slutet av februari), det mesta var rätt likt med några millimeters skillnad, förutom magen där det var cirka 4cm mindre. Hur bra!? 
 


Jag skulle visa pannkakor och muffins, men eftersom att det blev lite ändrade planer under denna kväll hann jag inte med några pannkakor. Men "muffinsen" kan jag visa. Varför det står inom citationstecken är för att de mer eller mindre smakade som omeletter fast de var i muffinsform istället, med en del tillbehör. 

 
Så hur gjorde jag? 
Jag vispade ett ägg i taget i en bunker, hällde i lite salt och peppar innan jag hälde de vispade äggen i en smörad muffinsform. Sedan lade jag till lite spenat (hade tyvärr inga spenatblad eller ruccola hemma, men det kan man också ha!) och skurna minitomater. Gott till frukosten eller till maten!
 
Kommentera inlägget här: